Afgelopen november werkte ik mee aan de PR-actie van NIX18 rondom de introductie van de Aankaarten. In samenwerking met verschillende BN’ers en influencers brachten we de aankaarten onder aandacht van ouders. 

NIX 18 – Aankaarten

Op 23 november 2015 lanceerde NIX 18 de speciale aankaarten. De op maat gemaakte kaarten kunnen ouders een steun in de rug geven om tijdens een avondje spelletjes spelen het onderwerp ‘niet roken en geen alcohol drinken onder de 18 jaar’ aan te kaarten. De aankaarten passen in de gezinsspellen Kolonisten van Catan, Pim Pam Pet, 30 seconds, Party&Co en Weerwolven. De ouder hoeft de kaart alleen maar te verstoppen tussen de kaarten en tijdens het spel komt deze vanzelf naar voren en kan het gesprek beginnen.

Uitvoering

In aanloop naar de lancering van de Aankaarten benaderde ik verschillende BN’ers en online influencers die de kaarten op een eigen manier onder de aandacht konden brengen. Ik zocht contact met BN’ers die zelf kinderen hebben in de leeftijd van 12 tot 17 jaar en spelletjesfanaten.

Resultaat NIX18 Aankaarten

Charly Luske op Instagram:

Charly Luske Instagram NIX18

 

 

 

 

 

 

Hans Kazan met video op Twitter:

Hans Kazan op Twitter video

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marnix Pauwels op Twitter:

Marnix Pauwels op Twitter over NIx18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wilfred Genee met video op Twitter:

Wilfred Genee op Twitter NIX18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maarten Verkoren op Twitter:

Maarten verkoren over NIX18

 

 

 

 

 

 

 

Ronald en Frank de Boer op Twitter:

Ronald en Frank de Boer en NIX18